> Porady > Handel > Jak stworzyć ofertę handlową?
Jak stworzyć ofertę handlową?

Jak stworzyć ofertę handlową?

 

Przygotowanie dobrej i skutecznej oferty handlowej nie należy do rzeczy prostych.

Okazuje się, że nawet dobry produkt, który powinien sprzedać się sam, musi zostać odpowiednio zaprezentowany, aby potencjalny klient zainteresował się nim.

Dobry pomysł na biznes, bogata oferta produktowa, towary wysokogatunkowe – to wszystko składa się na sukces marki.

Nie można jednak zapominać, że w momencie, kiedy przedsiębiorstwo zaczyna funkcjonować, nasza rola związana z troską o ofertę się kończy – ona już jest, ale może być jeszcze lepsza i oczywiście musi trafić do potencjalnego klienta. 

 

Jak stworzyć ofertę handlową, aby przyniosła szybkie oraz wymierne efekty?

Ofertą handlową nazywamy propozycję sprzedaży, niekiedy zakupu, towaru lub usługi. Jest to pewnego rodzaju dokument, który zawiera również warunki dalszej współpracy, czyli w tym przypadku warunki umowy kupna-sprzedaży. Oferta handlowa nie jest jednak reklamą! Wiele firm o tym zapomina, próbując jej nadać reklamowy charakter, a to może wywołać tylko odwrotny do pożądanego efekt.

Zastanawiasz się, jak stworzyć ofertę handlową, dzięki której będziesz miał większe szanse na pozyskanie klienta? Na początek warto sobie uświadomić, dlaczego właściwie jest ona taka istotna, jaka jest jej rola.

Ofertę handlową można nazwać propozycją, zaproszeniem, a niektórzy nawet twierdzą, że jest to forma „uwodzenia klienta”. Chcemy zbudować z nim trwały, oparty na wzajemnym zaufaniu i korzyściach związek. Trzeba jednak zacząć, zrobić ten pierwszy krok, pokazać, że „ja tutaj jestem”. Może nam w tym pomóc oferta handlowa. Odpowiednio stworzona, czyli nawiązująca do indywidualnego charakteru firmy, będąca odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania konkretnej grupy docelowej, interesująca, ciekawa oraz wyróżniająca się spośród dziesiątek innych, jakie napływają do konsumentów każdego dnia to Twój cel.

 

Oferta handlowa to też dokument

Stworzenie oferty handlowej możliwe jest z wykorzystaniem programu do wystawiania faktur faktury.pl. Znalazła się ona wśród innych dokumentów, które najczęściej przeznaczone są do potwierdzania transakcji, wydania towaru, zapłaty, otrzymania należności itp. Tym razem jest inaczej. Oferta handlowa niczego nie potwierdza, jest informacją, wiadomością dla potencjalnego klienta, ale nie tylko. Wysyłana jest również do tych, z którymi firma często pracuje już od dłuższego czasu. Jest to uwarunkowane pojawieniem się w ofercie nowego produktu lub atrakcyjnym rabatem przygotowanym indywidualnie dla tego konkretnego klienta.

Czy zatem oferta handlowa jest dokumentem? Zgodnie z wieloma definicjami, dokument jest świadectwem konkretnego zjawiska, które zostało sporządzone we właściwej formie dla danego miejsca i czasu. Jest to utrwalona na nośniku materialnym pewna myśl, informacja. Oferta handlowa jest zatem dokumentem i co więcej, dokumentem ważnym, który bardzo często stanowi podstawę do nawiązania dalszej współpracy.

 

Jak stworzyć ofertę handlową w formie papierowej?

Tworząc ofertę handlową, mamy wiele możliwości. Praktycznie są one nieograniczone, gdyż ze względu na to, że głównym jej celem jest przekazanie najistotniejszych informacji o ofercie lub produkcie w sposób możliwie jak najbardziej atrakcyjny. Kreatywność jest jak najbardziej wskazana, jednak należy pamiętać, że nadal mamy do czynienia z dokumentem, WAŻNYM dokumentem.

Jak stworzyć ofertę handlową? Może mieć ona formę papierową, która do niedawna była jedyną, jaką mogliśmy wykorzystać. Dokument był drukowany, o ile nie był oczywiście sporządzony ręcznie, adresowany i wysyłany pocztą do klienta. To trwało, czasami nawet kilka dni, a zdarzało się nawet, że list wśród pokaźnej wielkości korespondencji nie został w ogóle zauważony.

Nadal jednak wielu przedsiębiorców decyduje się na wysyłanie oferty w formie papierowej. Czy trzeba o czymś pamiętać przy jej tworzeniu czy mamy pełną dowolność? Jest kilka elementów, które mimo wszystko powinny się w niej znaleźć:

  • dane nabywcy i sprzedawcy, ich imiona i nazwiska oraz adresy

  • tytuł oferty, czyli np. oferta handlowa, oferta sprzedaży, oferta współpracy lub inne

  • dane dotyczące produktu, który prezentujemy. Nie może zabraknąć jego nazwy krótkiego opisu – zastosowania, cech i funkcji

  • cenę jednostkową towaru lub usługi, a w przypadku rabatów i obniżek również ich wartość

  • wartość netto produktu

Bez tych informacji oferta handlowa jest praktycznie bezwartościowa. Nawet odpowiednio opisany pod względem korzyści produkt nie zostanie sprzedany, jeżeli potencjalny klient nie otrzyma informacji na temat sprzedawcy i ceny towaru. Przypominamy raz jeszcze, oferta handlowa jest dokumentem!

 

Jak stworzyć ofertę handlową online?

W biznesie liczy się szybkość, refleks i skuteczny przepływ informacji. Podczas, gdy oferta handlowa wysłana listem dociera do klienta po 2-3 dniach, ta w formie elektronicznej czyli online natychmiast po jej wysłaniu! Wyobraź sobie, że w ciągu tych 3 dni Twój klient może na swoją skrzynkę e-mailową otrzymać kilkanaście podobnych ofert do Twojej. Niestety, albo na szczęście, kto pierwszy, ten lepszy!

 

Jak stworzyć ofertę handlową i wysłać ją mailem do potencjalnego klienta? 

  • Zarejestruj się na stronie faktury.pl. Jeżeli już masz swoje konto, to po prostu się zaloguj.

  • Następnie z zakładki „Wystaw dokument” wybierz opcję „Oferta handlowa”.

  • Zobaczysz odpowiedni formularz, który musisz uzupełnić o konkretne dane, takie same jak przy tworzeniu oferty handlowej w formie papierowej.

  • Zapisz dokument w PDF.

  • Wyślij ofertę do potencjalnego klienta. Pamiętaj, aby Twój adresat był właściwy, czyli taki, który rzeczywiście może być zainteresowany Twoją ofertą. Pomyłki się zdarzają, ale w miarę możliwości, należy ich unikać – zaoszczędzisz czas i zwiększysz swoją skuteczność działania. 

Oferta handlowa w formie elektronicznej to przede wszystkim duża oszczędność czasu i na pewno pieniędzy. Działamy szybciej, do klienta możemy dotrzeć przed konkurencją, natomiast nasza oferta prezentuje się profesjonalnie i zawiera wszystkie ważne dla naszego adresata informacje. Nie zapominaj o tym, że musi być ona także ciekawa.

Zastanów się, jak możesz ją wzbogacić, jak chwytliwie zatytułować wiadomość, o jakich korzyściach powinien wiedzieć Twój potencjalny klient. Z drugiej jednak strony taki dokument najlepiej, kiedy zawiera konkrety, nie jest długim poematem i nie wodzi klienta za nos po kolejnych mało znaczących zdaniach. Takie oferty handlowe stworzysz w naszym programie faktury.pl 

 

 

 

Dodaj komentarz do artykułu Jak stworzyć ofertę handlową?
Skomentuj