Jak utworzyć statusy dla klientów
Jak utworzyć statusy dla klientów
Jak utworzyć statusy dla klientów
Możliwość nadawania statusów naszym klientom może bardzo ułatwić pracę i uporząkować listę kontrahentów.
Statusy możemy dodać w ustawieniach lub bezpośrednio ze strony dodawania klienta.
Jak utworzyć statusy dla klientów w Ustawieniach
Wchodzimy w zakładkę Ustawienia w głównym menu i następnie w Klienci > Statusy klientów w menu po lewej stronie.
Na stronie 'Statusy klientów' ujżymy listę dostępnych statusów. W sekcji nad tabelą możemy dodać nowy status.
Wpisujemy nazwę nowego statusu i klikamy w Dodaj. Nopwy status znajdzie sie automatyzcnie w tabeli.
Jak ustawić kolor statusu klienta
Do statusu możemy przypisać kolor. W tym celu klikamy w pole w kolumnie Kolor statusu.
Kliknięcie w kolor statusu otworzy nam okno dialogowe wyboru koloru.
Wybieramy jeden z proponowanych kolorów lub wpisujemy własny sześcioznakowy kod koloru. Na koniec zamykamy okno.
Jak ustawić kolejność statusów klienta
Kolejność statusów w tabeli możemy zmienić klikając w górę i w dół.
Jak dodać konfigurację wysyłania wiadomości do statusu klienta
Do każdego statusu możemy dodać konfigurację wysyłania wiadomości. Aby to zrobić klikamy w ikonę koperty przy wybranym statusie.
Kliknięcie w kopertę otworzy nam okno dialogowe konfiguracji wysyłania wiadomości email.
Wpisujemy adres email i treść wiadomości. U dołu okna możemy zaznaczyć opcję automatycznej wysyłki wiadomości.
Po wpisaniu wszystkich danych klikamy w Zapisz w prawym, dolnym rogu okna.
Jeżeli konfiguracja została wykonana prawidłowo (wpisaliśmy adres email oraz treść wiadomości) w tabeli wyświetli się pełna, niebieska koperta.
Jeżeli w konfiguracji brakuje adresu email - wyświetlona będzie niebieska, pusta koperta.
Brak konfiguracji oznaczony jest w tabeli czarną, pustą kopertą.
Jak ustawić domyślny status dla klientów
Aby ustawić domyślny status dla klientów klikamy w checkbox w kolumnie domyślny przy wybranym statusie.
Jak utworzyć statusy dla klientów podczas dodawania klienta
Wchodzimy na stronę dodawania/edycji danych klienta. Klikamy w Klienci w głównym menu i następnie w przycisk Dodaj klienta.
Na stronie dodawania klienta w sekcji Informacje dodatkowe znajduje się pole Status. Kliknięcie w to pole rozwinie nam dostępne statusy.
Ostatnią z opcji jest dodaj/edytuj. Kliknięcie w tę opcję otworzy nam okno dialogowe ustawień statusów klientów.
W oknie dialogowym możemy edytować statusy i dodawać nowe. Postępujemy tak samo jak w przypadku dodawania w ustawieniach.