Własne kategorie klientów możemy dodać w ustawieniach bądź podczas dodawania/edytowania danych klienta.
Jak utworzyć własne kategorie dla klientów w Ustawieniach
Wchodzimy w zakładkę Ustawieniaw głównym menu i następnie w Klienci > Kategorie klientów w menu po lewej stronie.
Na stronie 'Kategorie klientów' zobaczymy tabelę z wylistowanymi kategoriami. Nad tabelą znajduje się sekcja, w której możemy dodać kolejną kategorię.
Wpisujemy nawę nowej kategorii i klikamy w Dodaj. Nowa kategoria pojawi się w tabeli.
Kolejność kategorii w tabeli możemy zmieniać klikająć w strzałki w górę i w dół.
Jedną z kategorii możemy ustawić jako domyślną.
Jak ustawić domyślną kategorię dla klientów
Aby ustawić jedną z kategorii jako domyślną, klikamy w checkbox w kolumnie Domyślnyprzy wybranej kategorii.
Na koniec zatwierdzamy wprowadzone ustawienia klikając w Zapisz zmiany.
Jak utworzyć własne kategorie dla klientów przy dodawaniu klienta
Wchodzimy w stronę dodawania klienta. Klikamy w zakładkę Klienci w głównym menu i następnie w przycisk Dodaj klienta.
Na stronie dodawania klienta w sekcji Informacje ogólne, znajduje się pole Kategoria kontrahenta. Po kliknięciu w to pole rozwiną się nam dostępne opcje.
Aby dodać nową kategorię klikamy w dodaj/edytuj. Kliknięcie w tę opcję otworzy nam okno dialogowe ustawień kategorii klientów.
Dalej postępujemy tak samo jak w przypadku dodawania kategorii w ustawieniach.