Własne grupy rabatowe możemy dodać w ustawieniach bądź przy dodawaniu klienta.
Jak ustawić grupy rabatowe dla klientów w Ustawieniach
Aby dodać nową grupę rabatową wchodzimy w zakładkę Ustawieniaw głównym menu i następnie w Klienci> Grupy rabatowe w menu po lewej stronie.
Na stronie 'Grupy rabatowe' zobaczymy tabelę z aktualnie dostępnymi grupami. W sekcji nad tabelą możemy dodać kolejną grupę.
W pierwszym polu wpisujemy etykietę nowej grupy, w drugim polu - wysokość rabatu. Na koniec klikamy w Dodaj. Nowa grupa automatycznie pojawi się w tabeli.
Na koniec klikamy w przycisk Zapisz zmiany w prawym, górnym rogu aby zapamiętać wprowadzone dane.
Jak ustawić grupy rabatowe dla klientów dodając nowego klienta
Wchodzimy w zakładkę dodawania nowego klienta. W tym celu klikamy w zakładkę Klienci w głównym menu i następnie w przycisk Dodaj klienta.
Na stronie dodawania nowego klienta znajduje się sekcja Warunki handlowe a w niej pole Rabat%. Pole Rabat %jest polem wyboru. Klikając w nie rozwiniemy dostępne grupy rabatowe.
Aby dodać kolejną grupę rabatową klikamy w opcję dodaj/edytuj. W ten sposób otworzymy okno dialogowe z ustawieniami grup rabatowych.
Dodajemy kolejną grupę rabatową tak samo jak w ustawieniach i zapisujemy zmiany.