Własną stawkę VAT możemy dodać w ustawieniach, bądź z poziomu wystawiania dokumentu.
Jak dodać własną stawkę VAT w ustawieniach
Aby dodać stawkę VAT wchodzimy w zakładkę Ustawieniaw głównym menu i następnie w Wystawianie dokumentów > Stawki VAT w menu po lewej stronie.
Na stronie "Stawki Vat" zobaczymy tabelę z aktualnie dostępnymi stawkami VAT. Nad tabelą znajduje się sekcja, w której możemy dodać właśną stawkę.
Wpisujemy wysokość nowej stawki VAT i klikamy w przycisk Dodaj. Nowa stawka powinna pojawić się w tabeli na pierwszym miejscu.
Kolejność stawek w tabeli (i tym samym w opcjach do wyboru na wystawianiu dokumentu) możemy zmienić klikając w przyciski w górę i w dół.
Nowo dodaną stawkę VAT możemy oznaczyć jako domyślną.
Jak ustawić stawkę VAT jako domyślną
Aby ustawić stawkę VAT jako domyślną zaznaczamy checkbox w kolumnie Domyślnyprzy wybranej stawce.
Aby zapisać zmiany klikamy w Zapisz zmiany u góry ekranu.
Jak dodać własną stawkę VAT wystawiając dokument
Wchodzimy w zakładkę Wystaw dokument w menu głównym i następnie np. w Faktura w menu poniżej.
Przewijamy stronę do sekcji z tabelą z produktami do faktury. W kolumnie Vat % klikamy w stawkę VAT. Rozwinie się nam szereg opcji do wyboru. Na końcu listy znajduje się opcja dodaj/edytuj.
Klikając w opcję dodaj/edytuj otworzymy okno dialogowe z ustawieniami stawek VAT.
Dalej postępujemy tak samo jak w przypadku dodawania nowej stawki w ustawieniach.