Aby dodać własną jednostkę miar wchodzimy w zakładkę Ustawienia w menu głównym i następnie w Wystawianie dokumentów > Jednostki miar w menu po lewej stronie.
Na stronie z jednostkami miar widnieje tabela z jednostkami. Możemy ustawić jednostkę jako domyślną klikając w checkbox w kolumnie Domyślny przy wybranej jednostce.
Nad tabelą znajduje się sekcja, w której możemy dodać własną jednostkę. Wpisujemy nazwę jednostki i klikamy w pzrycisk Dodaj. Na koniec zatwierdzamy klikając w Zapisz zmiany.
Jak dodać własną jednostkę miar z poziomu wystawiania dokumentu
Wchodzimy w zakładkę Wystaw dokument w menu głównym i następnie w rodzaj dokumentu, np. Faktura.
W tabeli z produktami/usługami znajduje się pole Jednostka miary. Kliknięcie w to pole rozwinie nam dostępne opcje.
Możemy wybrać opcję dodaj/edytuj. Kliknięcie w tę opcję otworzy nam okno dialogowe dodawania jednostki miary, analogiczne do tego z ustawień.
Dalej postępujemy tak samo jak przy dodawaniu jednostki w ustawieniach.