Tworzenie kategorii i przypisywanie do nich klientów to bardzo wygodna funkcja, która pozwala utrzymać porządek na liście naszych kontrahentów.
Jak utworzyć nową kategorię klientów z poziomu ustawień
Aby utworzyć nową kategorię dla klientów w ustawieniach wchodzimy w zakładkę Ustwienia w menu głównym i następnie w Klienci > Kategorie klientów.
Na stronie Kategorii klientów znajduje się tabela, w której wyszczególnione są aktualne kategorie. Nad tabelą widoczne jest pole, w którym możemy dodać nową kategorię.
Wpisujemy nazwę kategorii i klikamy w przycisk Dodaj. Na koniec zatwierdzamy wprowadzone dane klikając w Zapisz Zmiany.
Po dodaniu kategorii będzie ona widoczna w tabeli. Możemy tę kategorię ustawić jako domyślną klikając w checkbox w kolumnie Domyślny.
Jak utworzyć nową kategorię klienta z poziomu dodawania klienta
Wchodzimy na stronę dodawania klienta. Klikamy w zakładkę Klienci w menu głównym i następnie w przycisk Dodaj klienta.
Na stronie dodawania klienta klikamy w pole Kategoria kontrahenta w sekcji Informacje ogólne. Spośród dostępnyh opcji wybieramy tę ostatnią - dodaj/edytuj.
Po wybraniu opcji dodaj/edytuj otworzy się nam okno dialogowe z ustawieniami. Dalej postępujemy tak jak w przypadku dodawania kategorii w ustawieniach.
Jak przypisać kategorię do wybranego klienta
Aby przypisać kategorię do klienta musimy wejść w edycję jego danych.
W tym celu wchodzimy w zakładkę Klienci w menu głównym i klikamy w numer NIP wybranego klienta w tabeli.
Na stronie edycji danych klienta, w sekcji Informacje ogólne znajduje się pole Kategoria kontrahenta. Klikamy w to pole i wybieramy interesującą nas kategorię.
Na koniec zatwierdzamy wybraną kategorię klikając w Zapisz na dole strony.